
Celem każdego przedsiębiorstwa jest sprzedaż swoich produktów lub usług. Bardzo przydatna do tego celu jest infolinia. Oprócz tego, że dobrze zorganizowana infolinia gwarantuje naszym klientom łatwy dostęp do niezbędnych informacji, to również umożliwia prowadzenie sprzedaży. Największą zaletą wszystkich infolinii firmowych jest to, że mamy możliwość obsłużenia bardzo wielu dzwoniących klientów w krótkim czasie. Wielu osobom może się wydawać, że infolinia to tylko numer telefonu i prosta centrala. Tak jednak nie jest.
Nie tyko komputery
Infolinia od strony technicznej jest dość skomplikowanym organizmem. Składa się na nią oprócz komputerów i rzecz jasna telefonów właściwe oprogramowanie oraz co bardzo ważne konkretne numery telefonów. Jednymi z najczęściej spotykanych i popularnych numerów infolinii, są numery rozpoczynające się od cyfr 0-800 lub 0-801. Numery te, są numerami ogólnopolskimi i nie są przypisane do Żadnej konkretnej lokalizacji. Dzięki temu klient za połączenie płaci zawsze tyle samo bez względu skąd dzwoni i do tego w świadomości klienta przedsiębiorstwo nabiera ogólnokrajowego rozmiaru.
Infolinia dla klientów oraz przypisanie numerów telefonów do obsługi klienta zwyczaj jest w obrębie telefonii stacjonarnej. Jednak nie ma technicznych przeciwwskazań, aby obsługa infolinii była prowadzona w sieciach komórkowych.
Warto zauważyć, że posiadanie numerów telefonu do obsługi klienta takich jak 0 800 czy też 0 801 ułatwiają kreowanie wizerunku firmy.
Płatne i bezpłatne
Decydując się na wybór numerów telefonu do obsługi klienta z całą pewnością staniemy przed koniecznością decyzji, czy numer ma być dla naszych klientów płatny czy też ma być bezpłatny. W tej drugiej sytuacji oczywiście to my poniesiemy wszelkie koszty związane z realizacją połączeń telefonicznych. Oczywiście z perspektywy klientów najlepszy jest połączenie bezpłatne. Również dobrym sposobem w przypadku infolinii, jest możliwość zapewnienia klientowi połączenia w jednej cenie bez względu na długość trwania połączenia i oczekiwania na rozmowę.
Wykupując jeden z numerów do obsługi klienta mamy możliwość konfiguracji naszej infolinii w sposób niemalże dowolny. Bardzo często przedsiębiorstwa decydują się na integrację z systemem CRM, Który to już w momencie dzwonienia jest w stanie zidentyfikować naszego klienta i przypisać go do konkretnego konsultanta lub na przykład szybko wyświetlić najważniejsze informacje o kliencie. Taki system bardzo ułatwia pracę konsultantom na infolini.